طوطی باز

طرز تهیه انواع غذای رژیمی با سبزیجات - طوطی باز

 

سالاد رژیمی , غذای رژیمی با سبزیجات , غذای سبزیجات مجلسی

غذای رژیمی با سبزیجات

 

انواع غذای رژیمی با سبزیجات

شما میتوانید با دستورهای غذایی متنوع انواع غذای رژیمی با سبزیجات را تهیه کنید که بسیار خوشمزه هستند و بدون این که احساس گرسنگی پیدا کنید به کاهش وزن مورد نظر خود برسید.

سبزیجات بخش جدا نشدنی غذاهای رژیمی هستند، سبزیجات معمولا کالری کمی به بدن میرسانند و به دلیل محتوای فیبر غذایی بالایی که دارند خاصیت سیرکنندگی داشته و مدت زمانی طولانی جلوی پرخوری شما را میگیرند. شما میتوانید با سبزیجات مختلف غذاهای بسیار خوشمزه ای تهیه کنید و بدون این که احساس گرسنگی داشته باشید لاغر شود و به وزن دلخواه خود برسید. در ادامه مقاله میتوانید ۱۱ طرز تهیه غذای رژیمی با سبزیجات را بیاموزید.

 

۱- کاسرول کدو سبز و سیب زمینی

مواد لازم کاسرول کدو سبز و سیب زمینی

کدو سبز ۱ تا ۲ عدد
 روغن زیتون   به مقدار لازم
گوجه فرنگی  ۵ تا ۶ عدد
نمک به مقدار لازم
سیب زمینی کوچک ۴ تا ۵ عدد
فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار لازم
سیر   ۲ حبه
 آویشن ترجیحا تازه ۱ قاشق  سوپخوری

 

غذای سبزیجات مجلسی , انواع غذای رژیمی با سبزیجات , خوراک سبزیجات رژیمی فوری

طرز تهیه کاسرول کدو و سیب زمینی رژیمی

 

طرز تهیه کاسرول کدو و سیب زمینی

این غذا برای ۵ نفر کافی است و انرژی ای که به هر نفر میرسد حدود ۲۸۰ کالری است.

• بهتر است کدو سبز ،سیب زمینی و گوجه هایی که انتخاب میکنید از نظر قطر اندازه یکسانی داشته باشند.

• تمام سبزیجات را حلقه ای برش بزنید. نیازی به گرفتن پوست کدو و سیب زمینی نیست.

• یک ظرف دایره ای یا بیضی شکل مناسب فر انتخاب نمایید و از یک طرف شروع به چیدن حلقه های کدو، گوجه و سیب زمینی به حالت ایستاده نمایید.

• بعد از چیدن تمام ورقه های سبزیجات رویشان نمک ، فلفل سیاه و پاپریکا بپاشید.

• سیر و آویشن تازه را خرد کرده رویشان بپاشید.

• مقداری روغن زیتون روی سبزیجات اسپری کنید یا با برس سلیکونی رویشان بکشید.

• فر را بادمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود سپس روی ظرف را فویل بکشید و به مدت ۴۵ دقیه در فر بگذارید بپزد.

• فویل را از روی ظرف برداشته دوباره ۱۵ دقیقه دیگر در فر بگذارید تا زمانی که لبه های سبزیجات ترد و طلایی شود.

 

۲- خوراک قارچ و هویج بخار پز

مواد لازم خوراک قارچ و هویج بخار پز

 قارچ  ۴۰۰ گرم
هويج ۲ عدد بزرگ
پياز يك عدد كوچك
فلفل دلمه ای  ۱/۲ عدد
روغن زيتون ۱ قاشق غذاخوری
نمك ، فلفل و زردچوبه  به ميزان لازم

 

کاسرول کدو و سیب زمینی , غذاهای رژیمی , سالاد رژیمی

طرز تهیه خوراک قارچ و هویج بخارپز رژیمی

 

طرز تهیه خوراک قارچ و هویج بخار پز

• کف تابه ای رژیمی یا نچسب را با اسپری یا قلم مو چرب کنید.

• سبزیجات اسلایس شده را در ماهيتابه ريخته و نمك و فلفل و زردچوبه را اضافه كنيد .

• درب تابه را گذاشته و با حرارت کم اجازه دهید بخار پز شوند.

• زمانی که آب قارچ کشیده شد خوراک شما آماده است.

• این غذا را در فر که با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد گرم شده میتوانید تهیه کنید. هر ۱۵ دقیقه سبزیجات را هم بزنید تا زمانی که آب قارچ کشیده شود.

 

۳- سوپ کلم چربی سوز

مواد لازم سوپ کلم چربی سوز

زمان آماده سازی : ۱ ساعت

مواد لازم برای ۱۶ نفر

 

 کلم کوچک ۱ عدد خرد شده
ساقه کرفس  ۱۰ عدد خرد شده
هویج   پوست گرفته و خرد شده ۶ عدد
پیاز پوست گرفته و خرد شده  ۳ عدد
فلفل دلمه خرد شده  ۲ عدد
آب سبزیجات یا آب گوشت  ۴۲۰ میلی لیتر
طعم دهنده سوپ در صورت تمایل
پوره گوجه فرنگی  ۸۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی  به میزان لازم
کنسرو نخود سبز  ۱ عدد

 

طرز تهیه خوراک سبزیجات رژیمی , غذای رژیمی با سبزیجات , غذای سبزیجات رژیمی

طرز تهیه سوپ کلم چربی سوز رژیمی

 

طرز تهیه سوپ کلم چربی سوز

• سبزیجات را به اندازه ۱ تا ۱٫۵ سانتیمتر خرد کنید.

• تمام سبزیجات به جز نخود سبز را داخل قابلمه ریخته و آب سبزیجات را اضافه کنید به اندازه ای که روی سبزیجات را بگیرد و شعله را زیاد کنید تا به جوش آید.

• شعله را کم کرده به مدت ۳۵-۴۵ دقیقه بجوشانید تا سبزیجات نرم شود.

• رب را جداگانه کمی تفت دهید و نیم ساعت بعد از جوشیدن سبزیجات اضافه کنید.

• نخود سبز را هنگامی که سوپ جا افتاد اضافه کرده و میل نمایید.

 

۴- خوراک کدو سبز و قارچ

مواد لازم خوراک کدو سبز و قارچ

 

کدو سبز ۴ عدد
 قارچ  ۴ لیوان
پیاز ۱ عدد
 سرکه ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون مقداری
ریحان تازه یا پیازچه  در صورت تمایل

 

غذاهای رژیمی , سالاد رژیمی , غذای رژیمی با سبزیجات

طرز تهیه خوراک کدو سبز و قارچ رژیمی

 

طرز تهیه خوراک کدو سبز و قارچ

• سبزیجات را حلقه کنید و پیاز را خلالی خرد کنید و همراه سرکه و ادویه و روغن زیتون در کاسه ای با هم مخلوط نمایید.

• سبزیجات را داخل سینی فر ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه در فری که با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم شده بگذارید تا برشته شود.

• سبزیجات را هم بزنید و در صورتی که هنوز آب داشتند دوباره ۱۵ دقیقه دیگر در فر قرار دهید.

• در انتها میتوانید به سلیقه خودتان مقداری ریحان یا پیازچه خرد شده روی خوراک بریزید.

 

۵- سالاد رنگین کمان رژیمی

مواد لازم سالاد رنگین کمان رژیمی

مواد لازم برای ۴ نفر

 

 نودل یا برنج  ۱۲۰ گرم
روغن کنجد  ۱ قاشق غذاخوری
مارچوبه  ۲۴ عدد
کلم خلالی خرد شده ۲ لیوان
ریحان خرد شده  ۲ قاشق غذاخوری
نعنا خرد شده  ۲ قاشق غذاخوری
سرکه  ۲ قاشق چایخوری
هویج خلالی خرد شده  ۱ لیوان
فلفل دلمه قرمز خلالی خرد شده  ۱ لیوان
فلفل دلمه زرد خلالی خرد شده  ۱ لیوان

 

مواد لازم برای سس بادام زمینی

 کره بادام زمینی   نصف لیوان
سویا سس یک چهارم لیوان
آب  یک چهارم لیوان
سرکه ۱ قاشق غذاخوری
عسل  ۱ قاشق غذاخوری
سیر له شده  ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز خرد شده  یک چهارم قاشق چایخوری

 

طرز تهیه خوراک سبزیجات رژیمی , غذای رژیمی با سبزیجات , غذای سبزیجات رژیمی

طرز تهیه سالاد رنگین کمان رژیمی

 

طرز تهیه سالاد رنگین کمان رژیمی

• نودل را بر اساس دستور پشت بسته درست کنید و با آب سرد آبکشی نموده سپس در کاسه ای با روغن کنجد مخلوط نمایید.

• مارچوبه را به مدت ۳۰ ثانیه در آب در حال جوش بیندازید سپس در آب سرد انداخته آبکش کنید و به اندازه ۲٫۵ سانتی برش بزنید.

• کلم ، ریحا ، نعنا و سرکه را با هم مخلوط نمایید.

• نودل را بین چهار کاسه تقسیم کنید و سپس هر قسمت کاسه را با مخلوط کلم، هویج و فلفل دلمه پر کنید.

• برای تهیه سس بادام زمینی تمام مواد را با هم مخلوط نمایید و همراه با سالاد میل نمایید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.